Saltar ao contido principal

Carros de Foc. Dia 1


Vista desde el mirador de San Maurici, estany y els encantats. Ruta de los carros de foc
O miradoiro de San Maurici


Subida al port de ratera. Carros de Foc. Parc nacional Aigüestortes i Estany San Maurici

"Entre pedra, nubes e neve"

- Subida o Port de Ratera -



"Duplicar as nubes" 

- Port de Ratera -



Carros de Foc. Subida al port de Ratera. Parc nacional Aigüestortes i Estany San Maurici

Estany Ratera" 

Punta d'Estasen, Tuc Saboredo e Pic Amitges dende Port de Ratera. Carros de Foc. Travesía por el Parc nacional Aigüestortes i estany San Maurici

"Entre a auga e o ceo"

- Punta d'Estasen, Tuc Saboredo e Pic Amitges dende Port de Ratera -



Carros de Foc. Travesía por el Parc nacional Aigüestortes i estany San Maurici

"O camiño"

- Port de Ratera -



Port de Ratera. Carros de Foc. Travesía por el Parc nacional Aigüestortes i estany San Maurici

"Evasión"



Carros de Foc. Travesía por el Parc nacional Aigüestortes i estany San Maurici. Estanh Naut de Saboredo

"Baixada entre Estanys"

- Estanh de Naut de Saboredo -



Carros de Foc. Travesía por el Parc nacional Aigüestortes i estany San Maurici. Estanh Naut de Saboredo

"Saboredo"

Carros de Foc. Travesía por el Parc nacional Aigüestortes i estany San Maurici.  Saboredo

"Entra a néboa"

- Refugi de Saboredo -

Mallafré – Amitges - Saboredo

A nosa primeira xornada non debía plantear moitos problemas: 750m de subida e 390 de baixada, unhas 4-5h. O percorrido ata Amitges faise moi ben. O único problema que tivemos foi a calor que fixo ese día. 

Tras voltar do Refugi Mallafré (1950m) empezamos camiñando pasadas as 9:30 nas zonas dos arredores do Estany San Maurici, subindo case sempre por unha pista entre un bosque de pinos. Desviámonos por un sendeiro para ver a fervenza da Ratera, bordeamos o estany de Ratera e desviámonos outra vez para ir ao mirador de l'estany San Maurici, dende onde se aprecia o propio lago e os “elegantes” Encantats. 
A esta altura o bosque xa desaparecera. Nesta zona, cruzámonos con varios excursionistas de un día que disfrutaban do entorno máis accesible. 

Seguimos pola pista, as veces moi empinada, ata chegar a Amitges (2380m), sobre as 11:30. É un refuxio pequeno que imaxino que será de paso para moita xente, pola súa cercanía a Mallafré. Moitos sendeiristas empezan a travesía desde Espot. Non o vin detidamente porque non saquei as botas (nos refuxios, en xeral, hai que deixar o calzado, os bastóns e as mochilas fora). Dende o exterior hai unhas vistas preciosas do Estany San Maurici, e das afiladas cimas das agullas de Amitges. Repuxemonos un pouco, sellamos o cartón, e puxémonos en marcha ata Saboredo.

Nada máis sair de Amitges empeza a subida ata o Port de Ratera. Vai por sendeiro, polo que non é moi complicada, pero ten algunha que outra pedra e ás veces tira bastante para arriba. Bordeamos o Estany des Barbs e cada vez o imos deixando máis abaixo.

O alto do Port de Ratera (2600m) é precioso. O terreo é suave, con herba e ten un pequeño lago xusto ao lado. Isto fai que sexa un sitio ideal para pararse a xantar. O lugar é verdadeiramente bucólico. Dende alí vese que parte un sendeiro que leva ata o Pic de Ratera, dende abaixo non parece moi difícil, pero nós non iamos a facer picos.

Continuamos baixando progresivamente ata o refuxio de Saboredo, bordeando unha serie de lagos, de xeito que os vemos dende arriba e nos imos acercando a eles pouco a pouco. As vistas son espectaculares. O camiño faise ben, é agradable, inda que tanta baixada carga os xeonllos. 

Estas dúas primeiras etapas están perfectamente sinalizadas, primeiro cos postes amarelos característicos dos Carros de Foc, e logo cun tramo do GR 211. 

Case sen enterarnos pola beleza da paisaxe, chegamos o refuxio de Saboredo sobre as 15:15, onde iamos durmir esa noite. Rematamos contentos, porque fixemos a primeira etapa sen moito problema. Isto danos ánimos, dentro do respeto que nos infunde a ruta.



Refugi de Saboredo

O Refuxio é pequeno, pero acolledor. Recibenos… un galego. Quen o ia dicir. Saboredo o levan entre tres persoas, un vasco, un galego e un catalán. Boa xente. Viven alí todo o vran, e tempada de neve (Marzo ou Abril), ademáis de dar servicio con previo aviso.  Ao ser tan pequeno, da pé a falar, un deles contanos que, de non traballar no refuxio, sería pastor. Nunca viviría na cidade.

Aseamonos, tras facer cola na única ducha que ten o refuxio, que é de auga fría, porque a quente está estropeada, pero lévase ben.

Nas estanterías do apretado comedor hai varios libros. Un deles trata sobre a travesía de Carros de Foc (La Ruta dels 9 refugis). Desanimanos un pouco cando lemos que as etapas que realizamos hoxe son as máis fáciles de todo o percorrido. Da xornada que iamos facer o día seguinte, comentaba que era bastante dura. E sobre a etapa do Contraix, aseguraba que era, con moita diferencia, a máis difícil de todas. O libriño fixo que puxeramos os pes no chan.


A cea, puntual, como en todos os refuxios, as sete da tarde. O menú encantounos: Sopa de primeiro, ensalada de arroz de segundo e unha especie de musaka vexetal de terceiro. Todo ecolóxico, como nos comentou a xente do refuxio antes da cea. 

Compartimos mesa cunha veterana parella de montañeiros pamplonicas que escapaban dos San Fermines. Contannos que eles xa pasaron polo famoso Contraix. Empezaban a ruta en Ventosa i Calvell. Describennos un pouco como é esa etapa, comentan que alía atoparon os bloques máis grandes que viron en todas as súas visitas aos Pirineos. Pasaban as horas e non daban chegado o seguinte refuxio. Había neve, de feito, case era preferible camiñar polos neveros antes que polas pedras. Inda así, dannos ánimos “la gente se queja de lo duro que es, pero al final todos lo pasan”

Estábamos tomando o aire tra-la cea, cando a néboa meteuse de cheo. A visibilidade era de poucos metros. Isto soe pasar a miudo polas tardes. Nestas, aparece entre a brétema unha parella con caras de angustia. Falando cos do refuxio nun limitado inglés, explican que sairan de San Maurici e querían facer unha excursión ata Amitges e voltar no mesmo día. Pero perderanse e, incriblemente, chegaron ata Saboredo. Imaxino que deberon comezar demasiado tarde, e sairon sen ningún tipo de mapa, e a névoa fixo o resto. O caso é que, como o refuxio estaba sen camas libres, tiveron que durmir fora, cos sacos tirados no chan amparados só polo teito que facía de “porche” á entrada do refuxio. Non sei moi ben porque non puideron durmir no chan do comedor, imaxino que algunha razón habería. Pode ser que ese chan xa estivera “asignado” (atopamos refuxios máis adiante nos que a xente reservaba  para durmir no chan dos comedores, por estar as liteiras completas). Como non preguntamos, tampouco procede sacar conclusións. O caso é que cearon e durmiron protexidos, e esa noite non foi fría.

En xeral, o refuxio gustoume, a pesar de ser pequeno. As nove e media deitámonos, sendo case os últimos en facelo.

Publicacións populares deste blog

Vial Bembrive - Beade: O que imos estragar

O Concello de Vigo ten previsto no novo Plan Xeral a construcción dun vial de 4 carrís entre Baruxáns e PSA: o Vial OP 010. Pasará por Bembrive, Beade, Castrelos e Matamá. Este conxunto de fotos foi tomado nos lugares que se verán afectados ou destruidos por este vial. A desfeita consiste, principalmente, nas casas da veciñanza. Unhas serán derrubadas, e outras quedarán desvirtuadas ao lado dunha via de alta capacidade. Pero por outra banda, están os pequenos bosques, regos, carreiros, paisaxes rurales. Recunchos especiales que Vigo ten tan preto pero que vai estragar ou deteriorar para sempre. Neste link do Wikiloc podedes atopar o trazado do vial e os lugares aquí reflexados. Bembrive (O trazado do vial dividirá en dous a parte da parroquia entre Baruxáns e o Eifonso) Eifonso (pasa por enriba do rego e próximo aos muiños) Beade - Relfas (pasa por enriba, dividirá os campos en 2) Beade - Saa (pasa polas pradeiras cercanas ao entorno do Barxa) Beade - baixo instituto  (Neste tramo ser

Irlanda - Munster

En Munster coinciden os maiores reclamos que ten Irlanda. Limerick, Cork, Cashel, Parque Nacional de Burren, Kerry, Adare... e sobre todo os merecidamente famosos cantís de Moher. -x- En Munster coinciden los mayores reclamos que tiene Irlanda: Limerik, Cork, Cashel, Parque de Burren, Kery, Adare... y sobre todo los merecidamente famosos acantilados de Moher. Cliffs of Moher. Paredes do Oeste Solpor en Moher. Cantís dourados Cashel As ruinas Burren Nin Auga, nin árbores, nin terra As fiestras de Cork University of Cork As canles do Lee A dinámica Cork é a capital de Munster, ou "terra de Mum". A chegada de empresas estadounidenses animadas pola fiscalidade irlandesa está facendo crecer en importancia esta vila. Surcada polos canales do rio Lee, os seus coloridos edificios de tres ou catro alturas son moi caracteristicos. Actualmente é a terceira poboación de Irlanda, despois de Dubl

O Grove

O Grove non é o mellor sitio para darlle a volta en bici. Pero si que ten moreas de sitios que valen  a pena visitar...  e facerlles fotos, que diso vai a entrada.  Pensamos en repetir a idea de fin de semana de volta en bicicleta pola peninsula. Pero a realidade foi que non se deixou moito. Ten vías moi tranquilas e ciclables. tamén carreiros que bordean o litoral. Pero tamén ten moito areal sen posibiliade de rodear. E tamén pequenos cantís nos que hai que levar a bici ao lombo. Agora ben, fermoso é dabondo. Tanto praias como paseos e portos. Tampouco acompañou moito o tempo. Pero eso ten as súas vantaxes: menos xente e mellores luces e estampas para esto das fotos. Ten moita extensión. Realmente só fixemos unha pequena parte, a da costa norte. Así que non me importaría para nada repetir.

Jerash

Normalmente as ruinas non prosperan porque as cidades ou asentamentos necesitan progresar e crecer.  E moitas veces fano sen valorar o pasado e o destruen ou expolian. Pasou con murallas medievais, igrexas, barrios enteiros en todo o mundo. Non foi o caso de Jerash. Aquí a cidade foi asolada por un terremoto que rematou con ela. E no canto de reconstruirla os seus habitantes decidiron abandonala. Por esta vila pasaron mesopotamos, mamelucos, gregos, persas, pero os que deixaron maior impronta foron os romanos. Séculos despois, tralas guerras, volveuse habitar este asentemento, pero na colina do lado, polo que os restos se respectaron (máis ou menos) e hoxe en día é unha das vilas romanas mellor conservadas do mundo. Centos e centos de columnas, pórticos, igrexas, anfiteatros, circos, rúas romanas, beirarúas... Jerash ten de todo. Cando se puxo en valor o asentamento, se reconstrui o que se puido. Pero hai moitos restos que seguen baixo a terra, descubertos a miudo. Unha moi grata sorpr

A Fada e o Dragón

Se hai algo do que podemos presumir en Vigo é dos nosos atlánticos Solpores. A orientación da cidade e as nubes que adoitan acompañarnos fai que moitas tardes pague a pena pararse a mirar o ceo. Un bo sitio para observalos é o Paseo de Alfonso XII. A primeira espectadora é esa fada ao lombo do dragón, que seica pretende sobrevoar as ondas do mar da ría pero que nunca chega a facelo. Hacia o Solpor A fada e o Dragón Ceo Ocaso Baixo as nubes Viaxe eterna cara o Solpor. Solpor (2) Treboada