Saltar ao contido principal

Carros de Foc


Fai click nas imaxes para abrir a entradas


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/07/carros-de-foc-dia-1.html
Día 1
 San Maurici - Saboredo

https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-dia-2.html
Día 2
 Saboredo - Restanca


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-dia-3.html
Día 3
 Restanca - Ventosa i Calvell. 
Tumeneia.


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-dia-4.html
Día 4
Ventosa i Calvell - Estany Llong. Contraix


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-fin.html
Días 5 e 6
Estany Llong - Colomina - Mallafré

Carros de Foc é unha ruta de montaña que une os nove refuxios do parque nacional de Aigüestortes i estany de San Maurici, no Pirineo de Lleida.

Os lugares polos que pasa, e as paisaxes que amosa, son difíciles de esquecer. A ruta é espectacular. A dureza do percorrido (4500m de desnivel positivo en 70km, bastantes tramos sen sendeiro definido) vese recompensada coas pánoramicas que se descobren o superar cada collado. Un paraíso para facer fotos.

Xa levaba un par de anos coa idea na cabeza de facer esta travesía, de pasar unha semana de refuxio en refuxio nos Pirineos. Tanto pola experiencia de estar uns días apartado do mundo como polas paisaxes que percorre.


Isto non é máis que un blog de fotos. Ademáis xa hai moito escrito sobre os Carros de Foc. Así que pouco podo aportar. Inda así, decidinme a compartir aquí o noso “diario” de viaxe. Fixeno así por se alguén quere ler as nosas peripecias, e por deixar un punto de vista diferente aos que queiran preparar esta ruta: a vivencia de galeg@s habituad@s a camiñar polo “monte”, de paseo pola “montaña”



Antes de comezar

A metade de nós non tiña moita experiencia en alta montaña, así que decidimos facer os Carros de Foc en seis días, para ter marxe en caso de contratempos, e no sentido contrario as agullas do reloxo, por ser (según din) máis sinxelo. Normalmente a xente a fai en catro ou cinco días, incluso en modalidade trail, hai quen a rematou en ... 12 horas!  Pero ese non se debeu parar a mirar a paisaxe. 

A reserva dos refuxios fixeramola catro meses antes, porque algúns teñen pouco máis de 20 camas, e complétanse todos no vran. Ao definir a ruta con tanta antelación, establecemos as etapas en función da duración aproximada que indican na páxina oficial de carrosdefoc, tentando que fosen o máis repartidas posibles. Pero sen ter nin idea de como eran os percorridos nin os terreos a superar. A pesar diso, tivemos sorte e definición das xornadas foi bastante axeitada.


Iamos comezar no refuxio de Mallafré, polo que a noite anterior durmimos na vila de Espot. Alí, a tarde previa a comezar, no centro de interpretación do parque, puidemos ver unha maqueta en relieve da extensión de Aigüestortes i San Maurici. Tentamos adiviñar o trazado do percorrido, no que se apreciaban as pronunciadas pendentes. Preguntándolle o rapaz de información do parque nacional sobre consellos, recomendacións ou  perigos e dificultades do camiño, saiu o nome que teríamos en mente a metade da ruta: O Contraix. 

O collado máis alto e máis complicado de superar dos Carros de Foc. Para chegar a este punto de 2749m de altura, hai que atravesar unha pedrera interminable e unha forte subida. “Toda dificultade é relativa”, comentabanos, e “vós estades xóvenes”, dicía para animarnos. Na maqueta de relieve, aparecía como un paso estreitiño e branco entre moles de pedra, con dúas empinadas paredes a ambos lados como única zona accesible. Pero iso non sería ata o noso cuarto día, así que rematamos os preparativos e a pensar en outra cousa tomando unhas garimbas, mentres chegaba a Espot o resto do grupo de seis que nos xuntamos para esta viaxe.


O primeiro día de ruta ianos levar do Refuxio de Mallafré ata Saboredo, pasando por Refugi Amitges. Os taxis 4x4 deixan os visitantes no Estany San Maurici, que está a 20min do refuxio de Mallafré, pero en sentido contrario ao que iamos seguir coa ruta, polo que tiñamos que ir ata este refuxio para recoller os “Forfaits” e desfacer despois o camiñado antes de iniciar a marcha.


Os Forfaits non son máis que un cartón para ir completando cos sellos dos refuxios de paso (algo parecido á compostelana), un mapa e unha gorra. Trala experiencia, non recomendaría pagalo, xa que custa 20€. O mapa custa 10€ nas tendas, e a min, persoalmente, non me gustan as gorras. Soamente se xustificaría polo cartón cos sellos como recordo. Nós pensábamos que se o completabas, regalaban unha camiseta como premio por rematar, pero acabamos enterándonos de que xa hai anos que non é asi.


En todo caso, nun grupo de seis, coller un forfait para cada un de nós foi un exceso. Pagamos a novatada. De feito, houbo quen deixou o mapa por non cargar de máis, xa que cun par de planos para todos era suficiente.


Sexa incluido no forfait, ou mercado na tenda, a ruta hai que facela con mapa. Non está indicada en todo o percorrido e as veces hai cruces pouco claros. Nós, a maiores, levábamos un GPS para ir máis tranquilos. Realmente, a maior parte do tempo so o utilizamos para confirmar que iamos no bo camiño, seguindo o track do wikiloc. Inda así, houbo dúas ocasións en que nos resolveu a situación e axudounos a non perdernos. Polo que estivo ben levalo. De feito, o primeiro día empezamos unha hora tarde porque esquecino na pensión de Espot, e tiven que baixar e subir no taxi 4x4 expresamente para buscalo.

Publicacións populares deste blog

Vial Bembrive - Beade: O que imos estragar

O Concello de Vigo ten previsto no novo Plan Xeral a construcción dun vial de 4 carrís entre Baruxáns e PSA: o Vial OP 010. Pasará por Bembrive, Beade, Castrelos e Matamá. Este conxunto de fotos foi tomado nos lugares que se verán afectados ou destruidos por este vial. A desfeita consiste, principalmente, nas casas da veciñanza. Unhas serán derrubadas, e outras quedarán desvirtuadas ao lado dunha via de alta capacidade. Pero por outra banda, están os pequenos bosques, regos, carreiros, paisaxes rurales. Recunchos especiales que Vigo ten tan preto pero que vai estragar ou deteriorar para sempre. Neste link do Wikiloc podedes atopar o trazado do vial e os lugares aquí reflexados. Bembrive (O trazado do vial dividirá en dous a parte da parroquia entre Baruxáns e o Eifonso) Eifonso (pasa por enriba do rego e próximo aos muiños) Beade - Relfas (pasa por enriba, dividirá os campos en 2) Beade - Saa (pasa polas pradeiras cercanas ao entorno do Barxa) Beade - baixo instituto  (Neste tramo ser

Irlanda - Munster

En Munster coinciden os maiores reclamos que ten Irlanda. Limerick, Cork, Cashel, Parque Nacional de Burren, Kerry, Adare... e sobre todo os merecidamente famosos cantís de Moher. -x- En Munster coinciden los mayores reclamos que tiene Irlanda: Limerik, Cork, Cashel, Parque de Burren, Kery, Adare... y sobre todo los merecidamente famosos acantilados de Moher. Cliffs of Moher. Paredes do Oeste Solpor en Moher. Cantís dourados Cashel As ruinas Burren Nin Auga, nin árbores, nin terra As fiestras de Cork University of Cork As canles do Lee A dinámica Cork é a capital de Munster, ou "terra de Mum". A chegada de empresas estadounidenses animadas pola fiscalidade irlandesa está facendo crecer en importancia esta vila. Surcada polos canales do rio Lee, os seus coloridos edificios de tres ou catro alturas son moi caracteristicos. Actualmente é a terceira poboación de Irlanda, despois de Dubl

A Fraga de Coiro

Esta pequena xoia do Morrazo une a parroquia de Coiro co alto de Ermelo. Para adentrarse nela dende o sur, hai que comezar subindo polos camiños que aparecen despois da igrexa. Pouco a pouco, os ruidos do esperpéntico vial van deixando paso aos murmullos do Rego Bouzós. Entrada da Fraga O traxe verde do Carballo Outros habitantes da fraga Fontes de Luz Azafranes entre a sombra A fervenciña do Bouzós Ermelo Bouzós en outono Profundidades da Fraga A igrexa de Coiro 300 metros de desnivel. Carreiros auténticos, sen adecuar, un pouco laberinticos as veces. Raios de sol, que tentan abrirse paso entre as polas, sen moito éxito. Auga, carballos, follas, troncos novos, troncos vellos, sombras... Un verdadeiro oasis no deserto do monte invadido. Ogallá resista. Xa o dicían eses artistas de SOAK: Polo monopolio do eucalipto… viva san carballiño!

Cabo Estai

​​ "Mirando na rede, descubrín que - en Cabo Estai - hai un faro. Como pareceume xeitoso, decidín coller a bici e ir por alí a sacarlle algunha foto no solpor" Cabo Estai Os muros de Xunqueiro Pedras verdes O palco das Cíes O faro escondido Derradeiras luces da furna Cíes As escaleiras do faro de Cabo Estai ​ Cabo Estai é un deses sitios que sabes que está ahí pero que nunca lle da a un por visitar. Lembro que pasei por alí unha ou dúas veces, xa hai anos. A imaxe difusa que tiña na mente era de unha grande extensión sen un punto característico ou concreto onde poder ver o mar. Mirando na rede, descubrín que hai un faro. Como pareceume xeitoso, decidín coller a bici e ir por alí a sacarlle algunha foto no solpor. Para ir dando pedáis está un pouco lonxe, así que fun parando nas calas con rochas e algas, que van aparecendo cando se deixa atrás o rebumbio de Canido e vaise entrando na afastada zona resid

Amman. Ciudadela e Rainbow street

  A ciudadela é realmente o casco vello de Amman, onde se conservan os vestixios históricos das civilizacións que se asentaron no que hoxe é Jordania.  Civilizacións como a de Mesopotamia, exipcia, romana, asiria, babilonia, grega, nabatea, turca... case nada. Incluso as cruzadas que foron a terra prometida a facer o vándalo e cargarse tanto musulmans como cristians.  Maila ter tantos anos de historia rexistrada, máis que calquera lugar do mundo, o sitio arqueoloxico é relativamente pequeno. Imaxino destruido polo tempo e polas guerras. Esta zona é a cuna de tantas culturas e relixións, que tanto uns como outros a consideran súa. Posiblemente todas teñan a súa razón. Pérdena ao non saber compartila. Ammán é enorme. Dende a ciudadela vense as sete colinas, e adivinanse outras máis. Creceu moitisimo recollendo palestinos da primeira Nakba, cando Israel os botou da terra onde vivian. De feito, non sabía que case o 70% das personas jordanas teñen orixe palestino.  Os campos de refuxiados p