Saltar ao contido principal

Carros de Foc


Fai click nas imaxes para abrir a entradas


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/07/carros-de-foc-dia-1.html
Día 1
 San Maurici - Saboredo

https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-dia-2.html
Día 2
 Saboredo - Restanca


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-dia-3.html
Día 3
 Restanca - Ventosa i Calvell. 
Tumeneia.


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-dia-4.html
Día 4
Ventosa i Calvell - Estany Llong. Contraix


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-fin.html
Días 5 e 6
Estany Llong - Colomina - Mallafré

Carros de Foc é unha ruta de montaña que une os nove refuxios do parque nacional de Aigüestortes i estany de San Maurici, no Pirineo de Lleida.

Os lugares polos que pasa, e as paisaxes que amosa, son difíciles de esquecer. A ruta é espectacular. A dureza do percorrido (4500m de desnivel positivo en 70km, bastantes tramos sen sendeiro definido) vese recompensada coas pánoramicas que se descobren o superar cada collado. Un paraíso para facer fotos.

Xa levaba un par de anos coa idea na cabeza de facer esta travesía, de pasar unha semana de refuxio en refuxio nos Pirineos. Tanto pola experiencia de estar uns días apartado do mundo como polas paisaxes que percorre.


Isto non é máis que un blog de fotos. Ademáis xa hai moito escrito sobre os Carros de Foc. Así que pouco podo aportar. Inda así, decidinme a compartir aquí o noso “diario” de viaxe. Fixeno así por se alguén quere ler as nosas peripecias, e por deixar un punto de vista diferente aos que queiran preparar esta ruta: a vivencia de galeg@s habituad@s a camiñar polo “monte”, de paseo pola “montaña”



Antes de comezar

A metade de nós non tiña moita experiencia en alta montaña, así que decidimos facer os Carros de Foc en seis días, para ter marxe en caso de contratempos, e no sentido contrario as agullas do reloxo, por ser (según din) máis sinxelo. Normalmente a xente a fai en catro ou cinco días, incluso en modalidade trail, hai quen a rematou en ... 12 horas!  Pero ese non se debeu parar a mirar a paisaxe. 

A reserva dos refuxios fixeramola catro meses antes, porque algúns teñen pouco máis de 20 camas, e complétanse todos no vran. Ao definir a ruta con tanta antelación, establecemos as etapas en función da duración aproximada que indican na páxina oficial de carrosdefoc, tentando que fosen o máis repartidas posibles. Pero sen ter nin idea de como eran os percorridos nin os terreos a superar. A pesar diso, tivemos sorte e definición das xornadas foi bastante axeitada.


Iamos comezar no refuxio de Mallafré, polo que a noite anterior durmimos na vila de Espot. Alí, a tarde previa a comezar, no centro de interpretación do parque, puidemos ver unha maqueta en relieve da extensión de Aigüestortes i San Maurici. Tentamos adiviñar o trazado do percorrido, no que se apreciaban as pronunciadas pendentes. Preguntándolle o rapaz de información do parque nacional sobre consellos, recomendacións ou  perigos e dificultades do camiño, saiu o nome que teríamos en mente a metade da ruta: O Contraix. 

O collado máis alto e máis complicado de superar dos Carros de Foc. Para chegar a este punto de 2749m de altura, hai que atravesar unha pedrera interminable e unha forte subida. “Toda dificultade é relativa”, comentabanos, e “vós estades xóvenes”, dicía para animarnos. Na maqueta de relieve, aparecía como un paso estreitiño e branco entre moles de pedra, con dúas empinadas paredes a ambos lados como única zona accesible. Pero iso non sería ata o noso cuarto día, así que rematamos os preparativos e a pensar en outra cousa tomando unhas garimbas, mentres chegaba a Espot o resto do grupo de seis que nos xuntamos para esta viaxe.


O primeiro día de ruta ianos levar do Refuxio de Mallafré ata Saboredo, pasando por Refugi Amitges. Os taxis 4x4 deixan os visitantes no Estany San Maurici, que está a 20min do refuxio de Mallafré, pero en sentido contrario ao que iamos seguir coa ruta, polo que tiñamos que ir ata este refuxio para recoller os “Forfaits” e desfacer despois o camiñado antes de iniciar a marcha.


Os Forfaits non son máis que un cartón para ir completando cos sellos dos refuxios de paso (algo parecido á compostelana), un mapa e unha gorra. Trala experiencia, non recomendaría pagalo, xa que custa 20€. O mapa custa 10€ nas tendas, e a min, persoalmente, non me gustan as gorras. Soamente se xustificaría polo cartón cos sellos como recordo. Nós pensábamos que se o completabas, regalaban unha camiseta como premio por rematar, pero acabamos enterándonos de que xa hai anos que non é asi.


En todo caso, nun grupo de seis, coller un forfait para cada un de nós foi un exceso. Pagamos a novatada. De feito, houbo quen deixou o mapa por non cargar de máis, xa que cun par de planos para todos era suficiente.


Sexa incluido no forfait, ou mercado na tenda, a ruta hai que facela con mapa. Non está indicada en todo o percorrido e as veces hai cruces pouco claros. Nós, a maiores, levábamos un GPS para ir máis tranquilos. Realmente, a maior parte do tempo so o utilizamos para confirmar que iamos no bo camiño, seguindo o track do wikiloc. Inda así, houbo dúas ocasións en que nos resolveu a situación e axudounos a non perdernos. Polo que estivo ben levalo. De feito, o primeiro día empezamos unha hora tarde porque esquecino na pensión de Espot, e tiven que baixar e subir no taxi 4x4 expresamente para buscalo.

Publicacións populares deste blog

Selva Irati

  Sempre tiven moitas ganas de visitar este bosque. Así que aproveitando que quedaba de camiño a volta de un viaxe a Pirineos, fixen por facer parada un par de días. Nese par de días, non vimos o sol. Pódese pensar que polo frondoso da foresta, pero realmente foi pola nevoa e choiva que nos acompañaron en todo momento. E iso que era en pleno agosto. Pero a min gustoume moito igual. ou máis, porque as névoas danlle un aire máis mistico e misterioso.  E nas fotos queda moi ben.

O Outro Faro de Vigo

Solpor Xunt@s A cunchas da praia do matadeiro Faro a Contraluz Saudade Solpor tralo faro O instante Sube a marea Os arredores do museo do mar son un lugar moi tranquilo despois do vran. A pouca xente que pasa por alí está paseando o can, mirando o mar, pescando, ou agardando o solpor, que a mediados de outono coincide no medio e medio das Cies. Soamente se escoita o ruido provocado polo vento suave e o mar tranquilo do interior da ria. Bo lugar para cavilar.  Para abstraerse das cousas que pasan e das que non pasan. Ten un aire a saudade.  Ademáis (que para iso estamos), é tamén un moi bo lugar para facer o friki botando moreas de fotos. Capturando dende varios puntos de vista o faro concebido por aquel arquitecto italiano, que nunca chegou a velo rematado: O outro Faro de Vigo.

Altri Non

  Teño ido a varias manifestacións multitudinarias en Compostela. As do Prestige e o Nunca Máis, as da lei depredación, contra a xestión do monte ante os lumes, en contra das diferentes guerras... pero nunca estiven nunha con tanta xente coma esta.  Encheuse e valeirouse varias veces a praza do Obradoiro (outras veces era na Quintana, que me parece máis pequena).  Estas imaxes tampouco reflexan a cantidade de xente, nin son de moito valor xornalistico.  Tampouco o prentendo, quería que quedara de lembranza. Ogallá se impoña o senso común, e as personas que teñen o poder de decidir paren este macro proxecto.  No que os postos de traballo que pode crear non compensa en absoluto os que pode destruir ou poner en perigo.  Ese emprego tampouco compensaría o dano ao noso patrimonio natural e cultural, nin o deterioro dos medios naturais que se verían afectados.  E sería a entrega definitiva dos nosos montes ao modelo forestal que entende o territorio como una...

Passaran. Etapa 2. Eylie - Araign

Segunda etapa da travesía Passaran Lac d'Araign Salida dende as pequenas cabanas mineiras de Eylie, cruza, igual que a primeira etapa, bosques de faias e instalacións mineiras francesas da parte dos Pirineos de Ariège. Subida ao Col d'Araign Continúa en subida constante ata o Col de Araign.  Entre as instalacións mineiras. Maubere ao fondo Eylie Dende este collado podese ver o lago do mesmo nome, e o refuxio onde imos durmir, que tamén se chama igual. Val Ariege Enriba está o Crebere, unha gran mole que non subimos porque xa nos chegou a etapa, supuña bastante desnivel adicional, e facía moita calor.  Vista dende Pic de l'Har Por ter sinceridade, as cervexas na terraza do refuxio chamaron máis que a subida coa calor Lago e Crabere Pic de l'Har O que si subimos foi o Pic de l'Har, máis asequible dende o collado. Ten boas vistas tanto do lago e Crebere como da parte de Ariege, e os montes fronterizos co Val de Aran como o Mauberne Refuxio Araign Máis entradas do Passa...

Passaran. Montgarri - Estagnous

 Etapa 4 do Passaran Etang Long Esta é a etapa que me pareceu máis fermosa de toda a travesía.  Montgarri Si se fai o percorrido saindo de Montgarri é a primeira. Para nós foi a cuarta. Creo que mellor así. Montgarri é un refuxio que está ao lado dunha fermosa capilla. Ten acceso en coche. Está moi ben e cómese xenial.  Col Barlonguera Alí desaconsellaronnos subir o Barlonguera polo incómodo do camiño. Outro pico que non subíamos. Recomendaronnos o Mont Vallier, ao rematar a etapa, que era máis asequible. Baixada a Etang Long e Mont Valier ao fondo esquerda O primeiro tramo do día atravesa o bosque da Gireta, baixo a serra do mesmo nome, e alcanza o collado que se chama tamén Gireta. Dende ahi non se ve o Barlonguera porque o tapan montes que están antes.  Na baixada, pasado o collado que se chama Barlonguere, as vistas do Etang Long son impresionantes. E abaixo, case máis fermoso.  Etang Long Este lago hai que bordealo Ten algún paso que hai que botar as mans....