Saltar ao contido principal

Carros de Foc


Fai click nas imaxes para abrir a entradas


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/07/carros-de-foc-dia-1.html
Día 1
 San Maurici - Saboredo

https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-dia-2.html
Día 2
 Saboredo - Restanca


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-dia-3.html
Día 3
 Restanca - Ventosa i Calvell. 
Tumeneia.


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-dia-4.html
Día 4
Ventosa i Calvell - Estany Llong. Contraix


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-fin.html
Días 5 e 6
Estany Llong - Colomina - Mallafré

Carros de Foc é unha ruta de montaña que une os nove refuxios do parque nacional de Aigüestortes i estany de San Maurici, no Pirineo de Lleida.

Os lugares polos que pasa, e as paisaxes que amosa, son difíciles de esquecer. A ruta é espectacular. A dureza do percorrido (4500m de desnivel positivo en 70km, bastantes tramos sen sendeiro definido) vese recompensada coas pánoramicas que se descobren o superar cada collado. Un paraíso para facer fotos.

Xa levaba un par de anos coa idea na cabeza de facer esta travesía, de pasar unha semana de refuxio en refuxio nos Pirineos. Tanto pola experiencia de estar uns días apartado do mundo como polas paisaxes que percorre.


Isto non é máis que un blog de fotos. Ademáis xa hai moito escrito sobre os Carros de Foc. Así que pouco podo aportar. Inda así, decidinme a compartir aquí o noso “diario” de viaxe. Fixeno así por se alguén quere ler as nosas peripecias, e por deixar un punto de vista diferente aos que queiran preparar esta ruta: a vivencia de galeg@s habituad@s a camiñar polo “monte”, de paseo pola “montaña”



Antes de comezar

A metade de nós non tiña moita experiencia en alta montaña, así que decidimos facer os Carros de Foc en seis días, para ter marxe en caso de contratempos, e no sentido contrario as agullas do reloxo, por ser (según din) máis sinxelo. Normalmente a xente a fai en catro ou cinco días, incluso en modalidade trail, hai quen a rematou en ... 12 horas!  Pero ese non se debeu parar a mirar a paisaxe. 

A reserva dos refuxios fixeramola catro meses antes, porque algúns teñen pouco máis de 20 camas, e complétanse todos no vran. Ao definir a ruta con tanta antelación, establecemos as etapas en función da duración aproximada que indican na páxina oficial de carrosdefoc, tentando que fosen o máis repartidas posibles. Pero sen ter nin idea de como eran os percorridos nin os terreos a superar. A pesar diso, tivemos sorte e definición das xornadas foi bastante axeitada.


Iamos comezar no refuxio de Mallafré, polo que a noite anterior durmimos na vila de Espot. Alí, a tarde previa a comezar, no centro de interpretación do parque, puidemos ver unha maqueta en relieve da extensión de Aigüestortes i San Maurici. Tentamos adiviñar o trazado do percorrido, no que se apreciaban as pronunciadas pendentes. Preguntándolle o rapaz de información do parque nacional sobre consellos, recomendacións ou  perigos e dificultades do camiño, saiu o nome que teríamos en mente a metade da ruta: O Contraix. 

O collado máis alto e máis complicado de superar dos Carros de Foc. Para chegar a este punto de 2749m de altura, hai que atravesar unha pedrera interminable e unha forte subida. “Toda dificultade é relativa”, comentabanos, e “vós estades xóvenes”, dicía para animarnos. Na maqueta de relieve, aparecía como un paso estreitiño e branco entre moles de pedra, con dúas empinadas paredes a ambos lados como única zona accesible. Pero iso non sería ata o noso cuarto día, así que rematamos os preparativos e a pensar en outra cousa tomando unhas garimbas, mentres chegaba a Espot o resto do grupo de seis que nos xuntamos para esta viaxe.


O primeiro día de ruta ianos levar do Refuxio de Mallafré ata Saboredo, pasando por Refugi Amitges. Os taxis 4x4 deixan os visitantes no Estany San Maurici, que está a 20min do refuxio de Mallafré, pero en sentido contrario ao que iamos seguir coa ruta, polo que tiñamos que ir ata este refuxio para recoller os “Forfaits” e desfacer despois o camiñado antes de iniciar a marcha.


Os Forfaits non son máis que un cartón para ir completando cos sellos dos refuxios de paso (algo parecido á compostelana), un mapa e unha gorra. Trala experiencia, non recomendaría pagalo, xa que custa 20€. O mapa custa 10€ nas tendas, e a min, persoalmente, non me gustan as gorras. Soamente se xustificaría polo cartón cos sellos como recordo. Nós pensábamos que se o completabas, regalaban unha camiseta como premio por rematar, pero acabamos enterándonos de que xa hai anos que non é asi.


En todo caso, nun grupo de seis, coller un forfait para cada un de nós foi un exceso. Pagamos a novatada. De feito, houbo quen deixou o mapa por non cargar de máis, xa que cun par de planos para todos era suficiente.


Sexa incluido no forfait, ou mercado na tenda, a ruta hai que facela con mapa. Non está indicada en todo o percorrido e as veces hai cruces pouco claros. Nós, a maiores, levábamos un GPS para ir máis tranquilos. Realmente, a maior parte do tempo so o utilizamos para confirmar que iamos no bo camiño, seguindo o track do wikiloc. Inda así, houbo dúas ocasións en que nos resolveu a situación e axudounos a non perdernos. Polo que estivo ben levalo. De feito, o primeiro día empezamos unha hora tarde porque esquecino na pensión de Espot, e tiven que baixar e subir no taxi 4x4 expresamente para buscalo.

Publicacións populares deste blog

Cartagena

  Esta vila do caribe colombiano foi das que máis me gustou do pais.  Vese chea de vida, e non só polo turismo.  Mestura de forma colorida o moderno (e non tan bonito) skyline típico américano con casas tipo coloníais. Forte San Felipe É esta derradeira zona a que se visita, e na que eu estiven. Skyline Ten bastante relevancia. É a segunda cidade en actividade económica de Colombia.  Foi capital do pais na época do control hispano, e sempre foi un departamento a ter en conta. Cando chove en Cartagena O asentamento non ten unha historia moi longa (bueno, ou si, pero solo se conta dende que chegaron os españois). Pero ainda así é ben intensa.  Impresionoume a batalla contra os ingleses na que os españois colonos rexeitaron a invasión.   Din que de non ter repelido aquel ataque, gran parte de américa latina hoxe en día falaría inglés.   Tal era a importancia de Cartaxena.   Daquela batalla quedou como recordo un impresionante forte, o castelo de San ...

Medellín e Guatapé

  Imaxes da miña visita a barriada "Comuna 13" de Medellín e o peñón de Guatapé. Pacha Mama A cidade de Medellín e ben coñecida polas historias do Cartel e de Pablo Escobar. Antes da viaxe a Colombia, non coñecía a outra vertente oscura e violenta, a das bandas nos barrios. A comuna 13 é un barrio periférico, o cal, precisamente pola súa rápida conexión con alguna estrada de saida / entrada de Medellín, resultou ser lugar estratéxico para a entrada de mercancía na capital de Antioquia. Praza Botero Esto fixo que as bandas controlaran esta comuna, na que vivían 130000 personas, distribuida en 21 barrios. Facían a lei, podían xulgar sen xuizo por vestimenta ou por consumir drogas. Como organizacións mafiosas, as personas que non lles axudaban eran expulsadas ou asinadas.  Había mortos de seguido debidos as pelexas entre bandas polo control.  Colibrís A situación de descontrol gubernamental era tal, que tiveron que facer duas incursión militares.  A primeira foi a chama...

Passaran.Araign - Montgarri

 Etapa 3 do Passaran. Etapa "raiña" Saimos de Francia, da zona de Ariège, para entrar no Val d´Aran. Dende o Collado Araign Deixamos cedo do refuxio de Araign, porque o día vai ser longo, non hai sombra, e está facendo moito calor. Máis de 30º en alta montaña, a máis de 2000m de altura.  Normal que os glaciares estean quedando en mínimos. Vistas da frontera O primeiro é desfacer os pasos do día anterior e subir para voltar ao collado que se chama igual que o refuxio e o lago: Araign.  Despois, hai que seguir subindo, pero xa non tan forte, ata o Portillon de Albi: a frontera co Val d´Aran.  Photocall do Portillon Antes do collado, as vistas da rexión de Ariège coa luz da mañá eran dignas de admirar (e de usar como foto call).  Aneto e glaciar Atravesamos un par de pequenos lagos e chegamos a outro collado onde as panorámicas son super fermosas. por un lado, hacia o oeste, vese o macizo do Aneto, co seu glaciar. e hacia o Sur vemos o val que imos bordear dende ar...

Cabo Estai

​​ "Mirando na rede, descubrín que - en Cabo Estai - hai un faro. Como pareceume xeitoso, decidín coller a bici e ir por alí a sacarlle algunha foto no solpor" Cabo Estai Os muros de Xunqueiro Pedras verdes O palco das Cíes O faro escondido Derradeiras luces da furna Cíes As escaleiras do faro de Cabo Estai ​ Cabo Estai é un deses sitios que sabes que está ahí pero que nunca lle da a un por visitar. Lembro que pasei por alí unha ou dúas veces, xa hai anos. A imaxe difusa que tiña na mente era de unha grande extensión sen un punto característico ou concreto onde poder ver o mar. Mirando na rede, descubrín que hai un faro. Como pareceume xeitoso, decidín coller a bici e ir por alí a sacarlle algunha foto no solpor. Para ir dando pedáis está un pouco lonxe, así que fun parando nas calas con rochas e algas, que van aparecendo cando se deixa atrás o rebumbio de Canido e vaise entrando na afastada zona resid...

Anillo de Picos VI. Vega de Ario - Vegaredonda

Os refuxios  Vega de Ario e Vegaredonda están unidos polo camiño que transita polos lagos de Covadonga, e por Pandecarmen. Pero hai outra variante, máis corta, que vai pola vega de Aliseda. Este camiño está desaconsellado con nevoa, porque é moi complicado orientarse. Ese día a névoa era intensa. Como estaba o día moi cuberto non subimos ao Jultayu, que seica ten unhas vistas preciosas do Cares. No canto de facer o pico, seguimos o camiño discurre entre prados ata chegar ao collado do  pico  Conjurtao. Dende arriba non se ve nada. Todo cuberto polo manto branco. So algún grupo de Chovas e rebecos que observan dende a lonxanía, mergullados nunha néboa clara, pero que impide toda visión.  A partir de ahí o camiño desaparece. Entrase nun mar de Caliza cheo de lapiaz, simas e Jous grandes e pequenos. A soidade, a imposibilidade de visualizar o fondo, o silencio, dan a impresión de camiñar por un mundo medio irreal. So temos a compaña de algúnha manada de rebecos. Baixand...