Saltar ao contido principal

Carros de Foc


Fai click nas imaxes para abrir a entradas


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/07/carros-de-foc-dia-1.html
Día 1
 San Maurici - Saboredo

https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-dia-2.html
Día 2
 Saboredo - Restanca


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-dia-3.html
Día 3
 Restanca - Ventosa i Calvell. 
Tumeneia.


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-dia-4.html
Día 4
Ventosa i Calvell - Estany Llong. Contraix


https://ollarpolafiestra.blogspot.com/2016/08/carros-de-foc-fin.html
Días 5 e 6
Estany Llong - Colomina - Mallafré

Carros de Foc é unha ruta de montaña que une os nove refuxios do parque nacional de Aigüestortes i estany de San Maurici, no Pirineo de Lleida.

Os lugares polos que pasa, e as paisaxes que amosa, son difíciles de esquecer. A ruta é espectacular. A dureza do percorrido (4500m de desnivel positivo en 70km, bastantes tramos sen sendeiro definido) vese recompensada coas pánoramicas que se descobren o superar cada collado. Un paraíso para facer fotos.

Xa levaba un par de anos coa idea na cabeza de facer esta travesía, de pasar unha semana de refuxio en refuxio nos Pirineos. Tanto pola experiencia de estar uns días apartado do mundo como polas paisaxes que percorre.


Isto non é máis que un blog de fotos. Ademáis xa hai moito escrito sobre os Carros de Foc. Así que pouco podo aportar. Inda así, decidinme a compartir aquí o noso “diario” de viaxe. Fixeno así por se alguén quere ler as nosas peripecias, e por deixar un punto de vista diferente aos que queiran preparar esta ruta: a vivencia de galeg@s habituad@s a camiñar polo “monte”, de paseo pola “montaña”



Antes de comezar

A metade de nós non tiña moita experiencia en alta montaña, así que decidimos facer os Carros de Foc en seis días, para ter marxe en caso de contratempos, e no sentido contrario as agullas do reloxo, por ser (según din) máis sinxelo. Normalmente a xente a fai en catro ou cinco días, incluso en modalidade trail, hai quen a rematou en ... 12 horas!  Pero ese non se debeu parar a mirar a paisaxe. 

A reserva dos refuxios fixeramola catro meses antes, porque algúns teñen pouco máis de 20 camas, e complétanse todos no vran. Ao definir a ruta con tanta antelación, establecemos as etapas en función da duración aproximada que indican na páxina oficial de carrosdefoc, tentando que fosen o máis repartidas posibles. Pero sen ter nin idea de como eran os percorridos nin os terreos a superar. A pesar diso, tivemos sorte e definición das xornadas foi bastante axeitada.


Iamos comezar no refuxio de Mallafré, polo que a noite anterior durmimos na vila de Espot. Alí, a tarde previa a comezar, no centro de interpretación do parque, puidemos ver unha maqueta en relieve da extensión de Aigüestortes i San Maurici. Tentamos adiviñar o trazado do percorrido, no que se apreciaban as pronunciadas pendentes. Preguntándolle o rapaz de información do parque nacional sobre consellos, recomendacións ou  perigos e dificultades do camiño, saiu o nome que teríamos en mente a metade da ruta: O Contraix. 

O collado máis alto e máis complicado de superar dos Carros de Foc. Para chegar a este punto de 2749m de altura, hai que atravesar unha pedrera interminable e unha forte subida. “Toda dificultade é relativa”, comentabanos, e “vós estades xóvenes”, dicía para animarnos. Na maqueta de relieve, aparecía como un paso estreitiño e branco entre moles de pedra, con dúas empinadas paredes a ambos lados como única zona accesible. Pero iso non sería ata o noso cuarto día, así que rematamos os preparativos e a pensar en outra cousa tomando unhas garimbas, mentres chegaba a Espot o resto do grupo de seis que nos xuntamos para esta viaxe.


O primeiro día de ruta ianos levar do Refuxio de Mallafré ata Saboredo, pasando por Refugi Amitges. Os taxis 4x4 deixan os visitantes no Estany San Maurici, que está a 20min do refuxio de Mallafré, pero en sentido contrario ao que iamos seguir coa ruta, polo que tiñamos que ir ata este refuxio para recoller os “Forfaits” e desfacer despois o camiñado antes de iniciar a marcha.


Os Forfaits non son máis que un cartón para ir completando cos sellos dos refuxios de paso (algo parecido á compostelana), un mapa e unha gorra. Trala experiencia, non recomendaría pagalo, xa que custa 20€. O mapa custa 10€ nas tendas, e a min, persoalmente, non me gustan as gorras. Soamente se xustificaría polo cartón cos sellos como recordo. Nós pensábamos que se o completabas, regalaban unha camiseta como premio por rematar, pero acabamos enterándonos de que xa hai anos que non é asi.


En todo caso, nun grupo de seis, coller un forfait para cada un de nós foi un exceso. Pagamos a novatada. De feito, houbo quen deixou o mapa por non cargar de máis, xa que cun par de planos para todos era suficiente.


Sexa incluido no forfait, ou mercado na tenda, a ruta hai que facela con mapa. Non está indicada en todo o percorrido e as veces hai cruces pouco claros. Nós, a maiores, levábamos un GPS para ir máis tranquilos. Realmente, a maior parte do tempo so o utilizamos para confirmar que iamos no bo camiño, seguindo o track do wikiloc. Inda así, houbo dúas ocasións en que nos resolveu a situación e axudounos a non perdernos. Polo que estivo ben levalo. De feito, o primeiro día empezamos unha hora tarde porque esquecino na pensión de Espot, e tiven que baixar e subir no taxi 4x4 expresamente para buscalo.

Publicacións populares deste blog

Dobrogea. Delta do Danubio

Onde remata o gran río de Europa, e comeza o Mar Negro. Delta do Danubio O vó da garza Praia sen final Lagoa Turceasca Delta en bici Cisnes do Danubio Porto de Sfantu George Canales A area dos confíns de Europa As rúas de Sfantu George Mar Negro en Constanza Constanza Máis entradas de Romanía aquí O Danubio en Rumanía fai fronteira con Serbia primeiro, e con Bulgaria despois. Cando xira ao Norte separa Valaquia de Dobrogea. E nesta última rexion rumana, a desmbocadura do rio ocupa unha area extensisima nun delta enorme.  O Delta do Danubio forma un laberinto de canales e lagoas, entre xuncos, marismas, bosques inundados e cañaverais. É unha das maiores reservas de paxaros de Europa. Por iso mesmo está catalogado como Reserva da biosfera pola unesco, ainda que pon mais empeño en conservala Rumanía que Ucrania. Tamén contén longuisimos areais virxes no limite con Mar Negro. As poucas pob...

Barragán

 En Galicia, a terra dos mil ríos, posiblemente o Barragán non deixe de ser un máis. Outro deses regos con moreas de recunchos que, por sorte, mantense sen estragar. Quizáis por non ter acceso inmediato nin cercano dende as grandes urbes, ou por non ter un percorrido moi sinxelo, ou por ter a fortuna de non estar cruzado polo trazado de ningunha autoestrada ou via do tren, o afluente do Oitavén conserva a súa contorna nun estado aparentemente intacto, alonxado de masificacións ou aberracións. A fraga do Barragán é das máis fermosas da provincia de Pontevedra. Fotos feitas no percorrido do PR164

Dunas de Erg Cheggaga

Calor, vento e area.  Impoñente concentración de dunas cor tella, con tonalidades cambiantes según a hora do día.   Caras de luz e caras de sombra, divididas por aristas de liñas finas e sinuosas. Formas e tamaños diversos, texturas rugosas de pequenas ondas paralelas . Erg Cheggaga é un lugar especial. As dunad de Erg Cheggaga Sahara Vento e area   Gran duna O teu camiño Solpor Erg Cheggaga Subida a gran duna Luz, sombra e horizonte   Jam session na haima ​   As dunas de Erg Cheggaga (Ou Chegaga, Chigaga, Chegagga... según onde se mire) son un areal de 40x15 km ao sur de Marrocos, a poucos kilómetros de Arxelia. A un par de horas en 4x4 dende M´Hamid el Ghizlane polo oeste ou outras dúas horas ata Foum Zguid ao leste . As posibilidades que ofrecen á cámara son moitas. Conseguense distintas tonalidades, probando a con diferentes inclinacións do sol e xogando coa exposición e o balance de...

Camiño dos Faros. De Muxía a Touriñán

  O camiño dos Faros chega a Muxía. Onde comeza o tramo máis salvaxe desta ruta. Virxe da Barca Ría de Camariñas A ferida do Prestige Cuño Punta Buitra Praia Moreira e Cabo Touriñán Baixada praia Moreira Praia Moreira Touriñán Relax na Costa da Morte Atravesando Touriñán Estrada a ningures O cabo de occidente Faro Touriñán Tras outra etapa “interior” pola ría de Camariñas chegamos a Muxía, Zona cero da catástrofe do Prestige. Alí atopamos a carismática Virxe da barca e a (ex)pedra de abalar. Está collendo pulo como destino de peregrinos, trala popularización do camiño de Santiago ata Fisterra. Dende ahí comeza a etapa máis dura e máis virxe do Camiño dos Faros. Alomenos antes de que construiran un pedazo mamotreto de hotel na praia de Lourido, cos fondos do plan Galicia para a recuperación da crise do Prestige. A formula de sempre para sair adiante: asfaltar a costa e turismo de hotelazo. Os montes Cachelmo e Pedrouzo, Punta Buitra e...

Islandia (I) - Jokulsarlon

  Lago de Icebergs de Jokulsarlon.   ​ Espectáculo inmóvil. Formas xélidas de todos os tamaños e cores. Caos de xeo.  Silencio e frío. Impresiona. Mesmo sen ter as luces de final do día, nin ceo claro, nin vento tranquilo que deixe calma a auga. Jokulsarlon  é un deses lugares que se quedan na cabeza toda a vida.