Saltar ao contido principal

Carros de Foc. Día 3

Terceiro día da travesía. Do Refuxio da Restanca a Ventosa i Calvell. Paso polo "escondido" Coll de Tumeneia.



Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici. Refugio Restanca
Bos días Restanca!

Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici. Subida a Tumeneia
Estany escondido


Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici. Subida al coll Tumeneia
Por aquí non pode ser


Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici. Estany gela de tumeneia
Bordeando Estany Gelat de Tumeneia grande

Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici. Estanys gelats tumeneia.
Entre lagos
Estanys gelats de Tumeneia


Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici. Estany gelat de tumeneia
Bordeando estany gelat de Tumeneia (pequeno)

Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici.Estany gelat Tumeneia
Algo máis que descanso

Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici. Refugi Ventosa i Calvell
Xa se ve o refuxio!





Restanca – Ventosa i Calvell

Amaneceu na Restanca con moita névoa e pouca visibilidade. De cando en vez abría, pero voltaba a pechar. Pensamos en botarnos atrás no paso polo Coll de Tumeneia, pero o final decidimos avanzar, xa que para dar volta tíñamos todo o día.

Comezamos a camiñar as 7:40 bordeando o Estany de Restanca según as indicacións que nos deran os madrileños o día anterior. Tras chegar ao lado contrario do refuxio, o camiño abandona o lago e sube por un bosqueciño de pinos ata atopar o poste torcido, onde teríamos que desviarnos. 

A pesar da néboa o localizamos sen problemas. Xiramos a esquerda e a partir de ahí o sendeiro non está moi marcado, pero os itos deixanse ver. Ao gañar altura, a néboa desaparece. Deixámola abaixo, cubrindo por completo o lago da Restanca.

Percorremos un treito máis ou menos plan ao borde dun pequeno rio, ata que voltamos a subir, por unha ladeira bastante empinada sen árbores. En todo momento seguimos os montonciños de rochas deixados por outros montañeiros, incluso hai sendeiro en algún tramos. 

Cada vez, o lago da Restanca queda máis abaixo, cuberto por completo pola brétema.

Cando a subida faise menos pronunciada, aparece unha grande pedrera con varios neveros. Nesa zona perdemos as marcas. O GPS dicía que estábamos a 2500m co que pouco quedaba por subir ata os 2600 que tíñamos que superar. 

Continuamos sen gañar moita altura hacia o collado que pensamos que é o Tumeneia. Deixamos atrás outro collado a esquerda, que descartamos por ser moi empinado. Avanzamos cada ún polo seu lado, para ver se atopábamos algún ito, pero sen éxito. 

Desplazarse é lento. Recollemos os bastóns para ter as mans libres. Cando podemos, camiñamos por neveros, para evitar os bloques. É máis rápido, pero non máis doado, porque non temos moita práctica, e ademáis a neve está resbaladiza e as veces bastante inclinada. 

Tras un rato avanzando, plantexamosnos a ruta: Cada vez os bloques son máis grandes. Isto non pode ser. Temos que estar mal encamiñados. Hai montonciños de pedras que semellan itos desfeitos, pero ningún parece moi verídico, máis ben parecen estar por casualidade. Ese día baixaran moito as temperaturas, o que facía máis fastidiado rascar as máns entre neve e pedras. 

Xuntámonos para contrastar o GPS co mapa. Quitamos “zoom” na pantalla, e pola nosa situación respecto dos lagos que debíamos atopar tra-lo muro de montañas que forma a cordillera, concluimos que o collado polo que tiñamos que pasar era o empinado que deixamos atrás hai un rato. Movéramonos demasiado ao oeste.

Damos volta entón cara o leste. Camiñando hacia o collado, que parecía máis grande canto máis preto estábamos. Voltamos a ver os itos. Xa non había dúbida: ese era o Coll de Tumeneia. 

Subimos este último repecho por unha cara de terreo non moi firme e empinado. E chegamos arriba 2604m. As vistas eran espectaculares e moi amplas. Un dos picos que se divisan ao fondo debe de ser o famoso Contraix. 

Vemos os lagos que nos axudaron a orientarnos: os Estanys Gelats del Port de la Tumeneia. E comprobamos o que o collado hacia onde íbamos pola pedrera, máis ao oeste, convertíase nun precipicio na cara sur. Debía de ser o collado anterior ao Pa de Sucre. En cambio, no Tumeneia, a baixada é de herba. Con moita pendente, pero con escalonciños verdes, co que o descenso é sinxelo si se fai en zigzag.

A baixada faise ben, camiñando entre montículos e lagos. Na cara sur crece a herba e xa non hai tantos neveros. As veces perdemos as marcas, pero coa axuda da referencia dos lagos é moi sinxelo orientarse. 

Os Estanys Gelat de Tumeneia (grande) hai que bordealo dende un alto, e resulta espectacular. Canto máis nos afastamos da cadea de montañas, apreciase a prominencia das súas paredes, e confirma o que dixeron os madrileños: O Coll de Tumeneia é o único paso posible, alomenos para o noso nivel.

Xantamos a beira do Estany Gelat de Tumeneia (pequeno), que está precioso cando reflexa as nubes. 

Camiñamos seguindo os itos, esta vez sen perdelos, ata xuntarnos co trazado dos Carros de Foc. O Refuxio de Ventosa i Calvell xa se vía dende lonxe, e pouco antes de chegar vemos o Estany Negre, metido debaixo do Refugi. 

En toda a xornada non atopamos a ningúen. Entramos na porta de Ventosa as 13:30. A etapa foi máis dura do que contábamos. Subimos 630m e baixamos 440m. Pero hai que ver o lado bo: O noso infructuoso paseo polos bloques foi un bo adestramento para o día seguinte.


Refugi de Ventosa i Calvell.

Maila a aventura do Tumeneia, chegamos con tempo de sobra de ducharnos en auga conxelada, lavar roupa e descansar. 

Ao ser o refuxio previo ao paso polo Contraix, este collado está en boca de todos: O garda nos felicita porque imos ter bo tempo o día seguinte para subilo. Un montañeiro catalán que viña en sentido contrario o noso, e que o pasara esta mañá, nos contesta: “ya lo veréis vosotros mismos, mejor no decir nada”. Outros dín que é máis lenda que realidade: “Le dan tanto bombo al Contraix para que los Carros de Foc tengan más aliciente”. Uns alemáns nos contan que está con neve, pero que non é perigoso… 

En fin, suxestionado por tanto comentario, a silueta do famoso collado parecíame ameazadora a través da fiestra do refuxio, cando se deixaba ver entre as nubes. Xa non sei se tiña máis curiosidade ou respeto. O día seguinte sairíamos de dúbidas.

Como tiñamos toda a tarde por diante, deunos por baixar un par de garrafas de viño. Saia máis a conta que as latas de cervexa, que nos refuxios están a 3€, e non sempre frías. Fosenos un pouco das mans e montamos algo de barullo. Nós xa sabíamos que eramos os menos “pros” do refuxio, agora sabíano todos os demáis.

As 19:00, a cea. Menú clásico: Sopa de allo, ensalada e carne asada. Tocounos na mesa cun pai e o seu fillo que comezaban o día seguinte os Carros de Foc, subindo o Contraix. Eran moi simpáticos e contaronnos moitas historias do Aneto, do “paso de Mahoma”, do seu clube de montañismo, da súa vila… e tamén escoitaron as nosas caralladas. O pai, que era entrañable, contounos anécdotas como que o menú no Refuxio de Colomers levaba sendo o mesmo 25 anos. O fillo, que era un lambón, daba boa conta da vergoña que os galegos deixabamos na bandexa. 

En tan boa compaña rematamos o día e fumos durmir sen pensar demasiado no Coll de Contraix.

Publicacións populares deste blog

Vial Bembrive - Beade: O que imos estragar

O Concello de Vigo ten previsto no novo Plan Xeral a construcción dun vial de 4 carrís entre Baruxáns e PSA: o Vial OP 010. Pasará por Bembrive, Beade, Castrelos e Matamá. Este conxunto de fotos foi tomado nos lugares que se verán afectados ou destruidos por este vial. A desfeita consiste, principalmente, nas casas da veciñanza. Unhas serán derrubadas, e outras quedarán desvirtuadas ao lado dunha via de alta capacidade. Pero por outra banda, están os pequenos bosques, regos, carreiros, paisaxes rurales. Recunchos especiales que Vigo ten tan preto pero que vai estragar ou deteriorar para sempre. Neste link do Wikiloc podedes atopar o trazado do vial e os lugares aquí reflexados. Bembrive (O trazado do vial dividirá en dous a parte da parroquia entre Baruxáns e o Eifonso) Eifonso (pasa por enriba do rego e próximo aos muiños) Beade - Relfas (pasa por enriba, dividirá os campos en 2) Beade - Saa (pasa polas pradeiras cercanas ao entorno do Barxa) Beade - baixo instituto  (Neste tramo ser

Irlanda - Munster

En Munster coinciden os maiores reclamos que ten Irlanda. Limerick, Cork, Cashel, Parque Nacional de Burren, Kerry, Adare... e sobre todo os merecidamente famosos cantís de Moher. -x- En Munster coinciden los mayores reclamos que tiene Irlanda: Limerik, Cork, Cashel, Parque de Burren, Kery, Adare... y sobre todo los merecidamente famosos acantilados de Moher. Cliffs of Moher. Paredes do Oeste Solpor en Moher. Cantís dourados Cashel As ruinas Burren Nin Auga, nin árbores, nin terra As fiestras de Cork University of Cork As canles do Lee A dinámica Cork é a capital de Munster, ou "terra de Mum". A chegada de empresas estadounidenses animadas pola fiscalidade irlandesa está facendo crecer en importancia esta vila. Surcada polos canales do rio Lee, os seus coloridos edificios de tres ou catro alturas son moi caracteristicos. Actualmente é a terceira poboación de Irlanda, despois de Dubl

O Grove

O Grove non é o mellor sitio para darlle a volta en bici. Pero si que ten moreas de sitios que valen  a pena visitar...  e facerlles fotos, que diso vai a entrada.  Pensamos en repetir a idea de fin de semana de volta en bicicleta pola peninsula. Pero a realidade foi que non se deixou moito. Ten vías moi tranquilas e ciclables. tamén carreiros que bordean o litoral. Pero tamén ten moito areal sen posibiliade de rodear. E tamén pequenos cantís nos que hai que levar a bici ao lombo. Agora ben, fermoso é dabondo. Tanto praias como paseos e portos. Tampouco acompañou moito o tempo. Pero eso ten as súas vantaxes: menos xente e mellores luces e estampas para esto das fotos. Ten moita extensión. Realmente só fixemos unha pequena parte, a da costa norte. Así que non me importaría para nada repetir.

Jerash

Normalmente as ruinas non prosperan porque as cidades ou asentamentos necesitan progresar e crecer.  E moitas veces fano sen valorar o pasado e o destruen ou expolian. Pasou con murallas medievais, igrexas, barrios enteiros en todo o mundo. Non foi o caso de Jerash. Aquí a cidade foi asolada por un terremoto que rematou con ela. E no canto de reconstruirla os seus habitantes decidiron abandonala. Por esta vila pasaron mesopotamos, mamelucos, gregos, persas, pero os que deixaron maior impronta foron os romanos. Séculos despois, tralas guerras, volveuse habitar este asentemento, pero na colina do lado, polo que os restos se respectaron (máis ou menos) e hoxe en día é unha das vilas romanas mellor conservadas do mundo. Centos e centos de columnas, pórticos, igrexas, anfiteatros, circos, rúas romanas, beirarúas... Jerash ten de todo. Cando se puxo en valor o asentamento, se reconstrui o que se puido. Pero hai moitos restos que seguen baixo a terra, descubertos a miudo. Unha moi grata sorpr

A Fada e o Dragón

Se hai algo do que podemos presumir en Vigo é dos nosos atlánticos Solpores. A orientación da cidade e as nubes que adoitan acompañarnos fai que moitas tardes pague a pena pararse a mirar o ceo. Un bo sitio para observalos é o Paseo de Alfonso XII. A primeira espectadora é esa fada ao lombo do dragón, que seica pretende sobrevoar as ondas do mar da ría pero que nunca chega a facelo. Hacia o Solpor A fada e o Dragón Ceo Ocaso Baixo as nubes Viaxe eterna cara o Solpor. Solpor (2) Treboada