Saltar ao contido principal

Carros de Foc. Día 3

Terceiro día da travesía. Do Refuxio da Restanca a Ventosa i Calvell. Paso polo "escondido" Coll de Tumeneia.



Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici. Refugio Restanca
Bos días Restanca!

Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici. Subida a Tumeneia
Estany escondido


Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici. Subida al coll Tumeneia
Por aquí non pode ser


Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici. Estany gela de tumeneia
Bordeando Estany Gelat de Tumeneia grande

Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici. Estanys gelats tumeneia.
Entre lagos
Estanys gelats de Tumeneia


Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici. Estany gelat de tumeneia
Bordeando estany gelat de Tumeneia (pequeno)

Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici.Estany gelat Tumeneia
Algo máis que descanso

Carros de Foc. Parc Nacional Aigüestortes i Estany Sant Maurici. Refugi Ventosa i Calvell
Xa se ve o refuxio!





Restanca – Ventosa i Calvell

Amaneceu na Restanca con moita névoa e pouca visibilidade. De cando en vez abría, pero voltaba a pechar. Pensamos en botarnos atrás no paso polo Coll de Tumeneia, pero o final decidimos avanzar, xa que para dar volta tíñamos todo o día.

Comezamos a camiñar as 7:40 bordeando o Estany de Restanca según as indicacións que nos deran os madrileños o día anterior. Tras chegar ao lado contrario do refuxio, o camiño abandona o lago e sube por un bosqueciño de pinos ata atopar o poste torcido, onde teríamos que desviarnos. 

A pesar da néboa o localizamos sen problemas. Xiramos a esquerda e a partir de ahí o sendeiro non está moi marcado, pero os itos deixanse ver. Ao gañar altura, a néboa desaparece. Deixámola abaixo, cubrindo por completo o lago da Restanca.

Percorremos un treito máis ou menos plan ao borde dun pequeno rio, ata que voltamos a subir, por unha ladeira bastante empinada sen árbores. En todo momento seguimos os montonciños de rochas deixados por outros montañeiros, incluso hai sendeiro en algún tramos. 

Cada vez, o lago da Restanca queda máis abaixo, cuberto por completo pola brétema.

Cando a subida faise menos pronunciada, aparece unha grande pedrera con varios neveros. Nesa zona perdemos as marcas. O GPS dicía que estábamos a 2500m co que pouco quedaba por subir ata os 2600 que tíñamos que superar. 

Continuamos sen gañar moita altura hacia o collado que pensamos que é o Tumeneia. Deixamos atrás outro collado a esquerda, que descartamos por ser moi empinado. Avanzamos cada ún polo seu lado, para ver se atopábamos algún ito, pero sen éxito. 

Desplazarse é lento. Recollemos os bastóns para ter as mans libres. Cando podemos, camiñamos por neveros, para evitar os bloques. É máis rápido, pero non máis doado, porque non temos moita práctica, e ademáis a neve está resbaladiza e as veces bastante inclinada. 

Tras un rato avanzando, plantexamosnos a ruta: Cada vez os bloques son máis grandes. Isto non pode ser. Temos que estar mal encamiñados. Hai montonciños de pedras que semellan itos desfeitos, pero ningún parece moi verídico, máis ben parecen estar por casualidade. Ese día baixaran moito as temperaturas, o que facía máis fastidiado rascar as máns entre neve e pedras. 

Xuntámonos para contrastar o GPS co mapa. Quitamos “zoom” na pantalla, e pola nosa situación respecto dos lagos que debíamos atopar tra-lo muro de montañas que forma a cordillera, concluimos que o collado polo que tiñamos que pasar era o empinado que deixamos atrás hai un rato. Movéramonos demasiado ao oeste.

Damos volta entón cara o leste. Camiñando hacia o collado, que parecía máis grande canto máis preto estábamos. Voltamos a ver os itos. Xa non había dúbida: ese era o Coll de Tumeneia. 

Subimos este último repecho por unha cara de terreo non moi firme e empinado. E chegamos arriba 2604m. As vistas eran espectaculares e moi amplas. Un dos picos que se divisan ao fondo debe de ser o famoso Contraix. 

Vemos os lagos que nos axudaron a orientarnos: os Estanys Gelats del Port de la Tumeneia. E comprobamos o que o collado hacia onde íbamos pola pedrera, máis ao oeste, convertíase nun precipicio na cara sur. Debía de ser o collado anterior ao Pa de Sucre. En cambio, no Tumeneia, a baixada é de herba. Con moita pendente, pero con escalonciños verdes, co que o descenso é sinxelo si se fai en zigzag.

A baixada faise ben, camiñando entre montículos e lagos. Na cara sur crece a herba e xa non hai tantos neveros. As veces perdemos as marcas, pero coa axuda da referencia dos lagos é moi sinxelo orientarse. 

Os Estanys Gelat de Tumeneia (grande) hai que bordealo dende un alto, e resulta espectacular. Canto máis nos afastamos da cadea de montañas, apreciase a prominencia das súas paredes, e confirma o que dixeron os madrileños: O Coll de Tumeneia é o único paso posible, alomenos para o noso nivel.

Xantamos a beira do Estany Gelat de Tumeneia (pequeno), que está precioso cando reflexa as nubes. 

Camiñamos seguindo os itos, esta vez sen perdelos, ata xuntarnos co trazado dos Carros de Foc. O Refuxio de Ventosa i Calvell xa se vía dende lonxe, e pouco antes de chegar vemos o Estany Negre, metido debaixo do Refugi. 

En toda a xornada non atopamos a ningúen. Entramos na porta de Ventosa as 13:30. A etapa foi máis dura do que contábamos. Subimos 630m e baixamos 440m. Pero hai que ver o lado bo: O noso infructuoso paseo polos bloques foi un bo adestramento para o día seguinte.


Refugi de Ventosa i Calvell.

Maila a aventura do Tumeneia, chegamos con tempo de sobra de ducharnos en auga conxelada, lavar roupa e descansar. 

Ao ser o refuxio previo ao paso polo Contraix, este collado está en boca de todos: O garda nos felicita porque imos ter bo tempo o día seguinte para subilo. Un montañeiro catalán que viña en sentido contrario o noso, e que o pasara esta mañá, nos contesta: “ya lo veréis vosotros mismos, mejor no decir nada”. Outros dín que é máis lenda que realidade: “Le dan tanto bombo al Contraix para que los Carros de Foc tengan más aliciente”. Uns alemáns nos contan que está con neve, pero que non é perigoso… 

En fin, suxestionado por tanto comentario, a silueta do famoso collado parecíame ameazadora a través da fiestra do refuxio, cando se deixaba ver entre as nubes. Xa non sei se tiña máis curiosidade ou respeto. O día seguinte sairíamos de dúbidas.

Como tiñamos toda a tarde por diante, deunos por baixar un par de garrafas de viño. Saia máis a conta que as latas de cervexa, que nos refuxios están a 3€, e non sempre frías. Fosenos un pouco das mans e montamos algo de barullo. Nós xa sabíamos que eramos os menos “pros” do refuxio, agora sabíano todos os demáis.

As 19:00, a cea. Menú clásico: Sopa de allo, ensalada e carne asada. Tocounos na mesa cun pai e o seu fillo que comezaban o día seguinte os Carros de Foc, subindo o Contraix. Eran moi simpáticos e contaronnos moitas historias do Aneto, do “paso de Mahoma”, do seu clube de montañismo, da súa vila… e tamén escoitaron as nosas caralladas. O pai, que era entrañable, contounos anécdotas como que o menú no Refuxio de Colomers levaba sendo o mesmo 25 anos. O fillo, que era un lambón, daba boa conta da vergoña que os galegos deixabamos na bandexa. 

En tan boa compaña rematamos o día e fumos durmir sen pensar demasiado no Coll de Contraix.

Publicacións populares deste blog

Dobrogea. Delta do Danubio

Onde remata o gran río de Europa, e comeza o Mar Negro. Delta do Danubio O vó da garza Praia sen final Lagoa Turceasca Delta en bici Cisnes do Danubio Porto de Sfantu George Canales A area dos confíns de Europa As rúas de Sfantu George Mar Negro en Constanza Constanza Máis entradas de Romanía aquí O Danubio en Rumanía fai fronteira con Serbia primeiro, e con Bulgaria despois. Cando xira ao Norte separa Valaquia de Dobrogea. E nesta última rexion rumana, a desmbocadura do rio ocupa unha area extensisima nun delta enorme.  O Delta do Danubio forma un laberinto de canales e lagoas, entre xuncos, marismas, bosques inundados e cañaverais. É unha das maiores reservas de paxaros de Europa. Por iso mesmo está catalogado como Reserva da biosfera pola unesco, ainda que pon mais empeño en conservala Rumanía que Ucrania. Tamén contén longuisimos areais virxes no limite con Mar Negro. As poucas pob...

Camiño dos Faros. Ponteceso, Laxe, Camelle

As dunas de Ponteceso,as súas marismas, a peninsula de Laxe, onde o mar xa se pon serio, Soesto, Traba... e o emblemático Camelle. Areal de Ponteceso Nen@s na area Lingua da duna Marismas A forza do mar Pesca Insua de Laxe Faro de Laxe Praia dos cristáis O mar devolve todo Soesto Curiosas formas Camelle Neste tramo da ruta percorrese o maxestuoso areal de Ponteceso. O seu propio monte branco. Tras pasar unha longa etapa pola costa e interior de Cabana. Tramo non tan espectacular pero con visita ao Castro de Borneiro e o domen de Dombate.  O camiño dos faros chega a península de Laxe, na que destaca o seu faro. Sinxelo, pero nun emplazamento privilexiado. En Laxe tamén se pode atopar a curiosa praia dos cristais. Seica un barco con botellas naufragou cerca dela. E o mar devolve todo. Tanto que formou unha pequena praia que no canto de area ten cristais erosionados. A partir de ahí, destaca o espectacular peñón de Soesto, e a praia...

Cárpatos. Bucegi

As montañas de Bucegi, nos Cárpatos romaneses, álzanse como paredes impoñentes, con 1000 metros de altura, a través do curso do Río Prahova. Chaman a atención pola sua beleza case virxe, e polos misterios que supostamente agochan. -x- Las montañas de Bucegi, en los Cárpatos rumanos, se alzan con paredes imponentes, con 1000 metros de altura, a través del curso del río Prahova. Llaman la atención por su belleza casi virgen, y por los misterios que supuestamente esconden. Bucegi Teleferico de Busteni Miradoiro de Bucegi Cumio do Monte Omu As donas dos Cárpatos Descenso Baixada do val Ar de Montaña Bucegi Camiñar polos Cárpatos   Cabana Babele Bucegi dende Busteni O Teleférico, que sae da turística localidade de Busteni, permite alcanzar a cabina Babele (2000m) sen esforzo. Eso se obviamos o esforzo de chegar unha hora antes de que abra (empeza as 8:30) e logo facer unha cola de outra hora. Pero vale a pen...

Carros de Foc. Dia 1

O miradoiro de San Maurici "Entre pedra, nubes e neve" - Subida o Port de Ratera - "Duplicar as nubes"  - Port de Ratera - Estany Ratera"  "Entre a auga e o ceo" - Punta d'Estasen, Tuc Saboredo e Pic Amitges dende Port de Ratera - "O camiño" - Port de Ratera - "Evasión" "Baixada entre Estanys" - Estanh de Naut de Saboredo - "Saboredo" "Entra a néboa" - Refugi de Saboredo - Mallafré – Amitges - Saboredo A nosa primeira xornada non debía plantear moitos problemas: 750m de subida e 390 de baixada, unhas 4-5h. O percorrido ata Amitges faise moi ben. O único problema que tivemos foi a calor que fixo ese día.  Tras voltar do Refugi Mallafré (1950m) empezamos camiñando pasadas as 9:30 nas zonas dos arredores do Estany San Maurici, subindo case sempre po...

Sachsenhausen

Isto é un blog de fotos, e non acostumo a escribir moito. Pero despois da visita ao campo de concentración de Sachsenhausen estiven a darlle voltas a cabeza sobre o que vin, e decidinme a compartir en "ollarpolafiestra" o que coñecín alí. Non é moi orixinal, pero sentino así. Estas non son grandes fotos, nin fermosas, nin nada técnicas. So tentan transmitir a desazón que se sinte ao ir descubrindo as cousas que sucederon nese lugar. Sachsenhausen foi un dos primeiros campos de concentración en construirse. Pola súa cercanía a Berlín, rematou sendo a sede das xefaturas administrativas do entramado de campos nazis. Antes da guerra, os prisioneros eran principalmente opositores ao réxime e xudeus. Durante a guerra, chegaron moitos polacos e soldados rusos. Se calcula que pasaron 140.000 persoas polo campo. En principio foi de concentración, non de exterminio, pero alí morreron ou foron executados mediante horca, gas, ou fusilamento uns 30.000 presos (...