Saltar ao contido principal

O Rego Barxa e o que lle ameaza

Por incrible que pareza para quen non o coñeza, o rego Barxa está en Vigo. A 20-25 min en bici do Casco Vello. Entre Castrelos, Sárdoma e Beade.

O paseo é precioso. O rego ten varios saltos de auga, minifervenzas, está envolto por un frondoso bosque polo que apenas se colan os raios de sol, e incluso ten un muiño máis ou menos enteiro.


Como tantas e tantas cousas fermosas en Vigo, está esquecida e apartada. Sen camiños definidos. Con certo aroma decadente. Debo confesar que eu tampouco o coñecía ata hai ben pouco.

Quizáis mellor así: dunha banda, non se masifica e non se altera nin se ensucia de porcallada. E dutra banda, o Concello non o destroza pretendendo poñelo en valor.


Máis agora está en perigo. O trazado do Vial OP010 (proxectado entre Bembrive e Pereiró, pasando por Beade e Castrelos) queda preocupantemente preto deste oasis urbano. E non ten ningún nivel de protección.

 

Si xa se fan desfeitas nas zonas que - teóricamente - están protexidas (vexase Cabo Estai, ou o propio Casco Vello)... que non vai pasar aquí?


O Vial OP010 non ten ningún tipo de estudo de impacto ambiental (para variar en Vigo) . Non se sabe como poden afectar as obras a este patrimonio natural das viguesas e vigueses. 


O máis triste de todo, é que tampouco se estudou, ou se xustificou debidamente, a necesidade deste vial.

 

Vigo é a cidade máis ruidosa de España. Tamén a que máis coches ten por habitante. E as soluciones que aporta este concello para a movilidade, sempre son máis e máis infraestructuras para coches. 


Vigo está pensada para moverse en vehículo particular. Nunca se atreven a cambiar de paradigma. 

Da igual a axenda 2030 da Unión Europea, da igual a lei de transición ecolóxica, da igual o cambio climático. Vigo é os que o gobernan son cochecentristas. 


Por eso queren facer este vial sen moita explicación; é para aforrar 5 min aos coches: está xustificado. Estrague o que estrague. O vehículo é a prioridade.

Causa xenreira e frustración ver como sempre que a veciñanza se organiza para ofrecer alternativas e esixir explicaciones é ninguneada polo alcalde e o Concello. 

Non acabo de entender ese desprezo por xente que ama Vigo e tenta protexelo. E que non ten partidos políticos nin medios de comunicación detrás para defenderse.

A xente do centro eran tres señoritos, a xente do rural son catro terratenientes. Para o concello a participación cidadá consiste en votar cada catro anos, e pasar o periodo entre unhas elecións e as seguintes cos ollos vendados e a boca pechada. Todo aquel que non aplauda é antivigués e vai en contra do "progreso" da cidade.

Todo o meu apoio a AVIBE (asociación en contra do vial). O seu éxito será o éxito de tod@s. Xa que, se conseguen tumbar o vial, e quitalo do PXOM, salvarán o noso rural deste ataque inxustificado. Tamén salvarán o Barxa, se a súa reivindicación de convertilo en nivel de protección ENIL prospera. Isto vai no interese de todas as viguesas e vigueses. Tod@s deberíamos apoiar a AVIBE.


As dificultades que teñen son grandes: un concello orgulloso, prepotente e opaco, o seu rodillo, a mentalidade procoche da cidadanía... Máis están demostrando que son capaces. Ogallá manteñan a forza, salven o seu entorno de vida, e de paso, ecosistemas coma o do Rego Barxa.

Todas as fotos desta entrada foron feitas no entorno do Rego Barxa, nas Relfas. Cedo todos os dereitos de reproducción destas imaxes, coa única condición que o uso sexa para informar do perigo que corre este entorno, ou para reivindicacións contra o vial OP010.

Para ver outras zonas polas que pasa enriba o vial, ver aquí.

Publicacións populares deste blog

Dobrogea. Delta do Danubio

Onde remata o gran río de Europa, e comeza o Mar Negro. Delta do Danubio O vó da garza Praia sen final Lagoa Turceasca Delta en bici Cisnes do Danubio Porto de Sfantu George Canales A area dos confíns de Europa As rúas de Sfantu George Mar Negro en Constanza Constanza Máis entradas de Romanía aquí O Danubio en Rumanía fai fronteira con Serbia primeiro, e con Bulgaria despois. Cando xira ao Norte separa Valaquia de Dobrogea. E nesta última rexion rumana, a desmbocadura do rio ocupa unha area extensisima nun delta enorme.  O Delta do Danubio forma un laberinto de canales e lagoas, entre xuncos, marismas, bosques inundados e cañaverais. É unha das maiores reservas de paxaros de Europa. Por iso mesmo está catalogado como Reserva da biosfera pola unesco, ainda que pon mais empeño en conservala Rumanía que Ucrania. Tamén contén longuisimos areais virxes no limite con Mar Negro. As poucas pob...

Camiño dos Faros. Ponteceso, Laxe, Camelle

As dunas de Ponteceso,as súas marismas, a peninsula de Laxe, onde o mar xa se pon serio, Soesto, Traba... e o emblemático Camelle. Areal de Ponteceso Nen@s na area Lingua da duna Marismas A forza do mar Pesca Insua de Laxe Faro de Laxe Praia dos cristáis O mar devolve todo Soesto Curiosas formas Camelle Neste tramo da ruta percorrese o maxestuoso areal de Ponteceso. O seu propio monte branco. Tras pasar unha longa etapa pola costa e interior de Cabana. Tramo non tan espectacular pero con visita ao Castro de Borneiro e o domen de Dombate.  O camiño dos faros chega a península de Laxe, na que destaca o seu faro. Sinxelo, pero nun emplazamento privilexiado. En Laxe tamén se pode atopar a curiosa praia dos cristais. Seica un barco con botellas naufragou cerca dela. E o mar devolve todo. Tanto que formou unha pequena praia que no canto de area ten cristais erosionados. A partir de ahí, destaca o espectacular peñón de Soesto, e a praia...

Cárpatos. Bucegi

As montañas de Bucegi, nos Cárpatos romaneses, álzanse como paredes impoñentes, con 1000 metros de altura, a través do curso do Río Prahova. Chaman a atención pola sua beleza case virxe, e polos misterios que supostamente agochan. -x- Las montañas de Bucegi, en los Cárpatos rumanos, se alzan con paredes imponentes, con 1000 metros de altura, a través del curso del río Prahova. Llaman la atención por su belleza casi virgen, y por los misterios que supuestamente esconden. Bucegi Teleferico de Busteni Miradoiro de Bucegi Cumio do Monte Omu As donas dos Cárpatos Descenso Baixada do val Ar de Montaña Bucegi Camiñar polos Cárpatos   Cabana Babele Bucegi dende Busteni O Teleférico, que sae da turística localidade de Busteni, permite alcanzar a cabina Babele (2000m) sen esforzo. Eso se obviamos o esforzo de chegar unha hora antes de que abra (empeza as 8:30) e logo facer unha cola de outra hora. Pero vale a pen...

Carros de Foc. Dia 1

O miradoiro de San Maurici "Entre pedra, nubes e neve" - Subida o Port de Ratera - "Duplicar as nubes"  - Port de Ratera - Estany Ratera"  "Entre a auga e o ceo" - Punta d'Estasen, Tuc Saboredo e Pic Amitges dende Port de Ratera - "O camiño" - Port de Ratera - "Evasión" "Baixada entre Estanys" - Estanh de Naut de Saboredo - "Saboredo" "Entra a néboa" - Refugi de Saboredo - Mallafré – Amitges - Saboredo A nosa primeira xornada non debía plantear moitos problemas: 750m de subida e 390 de baixada, unhas 4-5h. O percorrido ata Amitges faise moi ben. O único problema que tivemos foi a calor que fixo ese día.  Tras voltar do Refugi Mallafré (1950m) empezamos camiñando pasadas as 9:30 nas zonas dos arredores do Estany San Maurici, subindo case sempre po...

Sachsenhausen

Isto é un blog de fotos, e non acostumo a escribir moito. Pero despois da visita ao campo de concentración de Sachsenhausen estiven a darlle voltas a cabeza sobre o que vin, e decidinme a compartir en "ollarpolafiestra" o que coñecín alí. Non é moi orixinal, pero sentino así. Estas non son grandes fotos, nin fermosas, nin nada técnicas. So tentan transmitir a desazón que se sinte ao ir descubrindo as cousas que sucederon nese lugar. Sachsenhausen foi un dos primeiros campos de concentración en construirse. Pola súa cercanía a Berlín, rematou sendo a sede das xefaturas administrativas do entramado de campos nazis. Antes da guerra, os prisioneros eran principalmente opositores ao réxime e xudeus. Durante a guerra, chegaron moitos polacos e soldados rusos. Se calcula que pasaron 140.000 persoas polo campo. En principio foi de concentración, non de exterminio, pero alí morreron ou foron executados mediante horca, gas, ou fusilamento uns 30.000 presos (...