Saltar ao contido principal

O Rego Barxa e o que lle ameaza

Por incrible que pareza para quen non o coñeza, o rego Barxa está en Vigo. A 20-25 min en bici do Casco Vello. Entre Castrelos, Sárdoma e Beade.

O paseo é precioso. O rego ten varios saltos de auga, minifervenzas, está envolto por un frondoso bosque polo que apenas se colan os raios de sol, e incluso ten un muiño máis ou menos enteiro.


Como tantas e tantas cousas fermosas en Vigo, está esquecida e apartada. Sen camiños definidos. Con certo aroma decadente. Debo confesar que eu tampouco o coñecía ata hai ben pouco.

Quizáis mellor así: dunha banda, non se masifica e non se altera nin se ensucia de porcallada. E dutra banda, o Concello non o destroza pretendendo poñelo en valor.


Máis agora está en perigo. O trazado do Vial OP010 (proxectado entre Bembrive e Pereiró, pasando por Beade e Castrelos) queda preocupantemente preto deste oasis urbano. E non ten ningún nivel de protección.

 

Si xa se fan desfeitas nas zonas que - teóricamente - están protexidas (vexase Cabo Estai, ou o propio Casco Vello)... que non vai pasar aquí?


O Vial OP010 non ten ningún tipo de estudo de impacto ambiental (para variar en Vigo) . Non se sabe como poden afectar as obras a este patrimonio natural das viguesas e vigueses. 


O máis triste de todo, é que tampouco se estudou, ou se xustificou debidamente, a necesidade deste vial.

 

Vigo é a cidade máis ruidosa de España. Tamén a que máis coches ten por habitante. E as soluciones que aporta este concello para a movilidade, sempre son máis e máis infraestructuras para coches. 


Vigo está pensada para moverse en vehículo particular. Nunca se atreven a cambiar de paradigma. 

Da igual a axenda 2030 da Unión Europea, da igual a lei de transición ecolóxica, da igual o cambio climático. Vigo é os que o gobernan son cochecentristas. 


Por eso queren facer este vial sen moita explicación; é para aforrar 5 min aos coches: está xustificado. Estrague o que estrague. O vehículo é a prioridade.

Causa xenreira e frustración ver como sempre que a veciñanza se organiza para ofrecer alternativas e esixir explicaciones é ninguneada polo alcalde e o Concello. 

Non acabo de entender ese desprezo por xente que ama Vigo e tenta protexelo. E que non ten partidos políticos nin medios de comunicación detrás para defenderse.

A xente do centro eran tres señoritos, a xente do rural son catro terratenientes. Para o concello a participación cidadá consiste en votar cada catro anos, e pasar o periodo entre unhas elecións e as seguintes cos ollos vendados e a boca pechada. Todo aquel que non aplauda é antivigués e vai en contra do "progreso" da cidade.

Todo o meu apoio a AVIBE (asociación en contra do vial). O seu éxito será o éxito de tod@s. Xa que, se conseguen tumbar o vial, e quitalo do PXOM, salvarán o noso rural deste ataque inxustificado. Tamén salvarán o Barxa, se a súa reivindicación de convertilo en nivel de protección ENIL prospera. Isto vai no interese de todas as viguesas e vigueses. Tod@s deberíamos apoiar a AVIBE.


As dificultades que teñen son grandes: un concello orgulloso, prepotente e opaco, o seu rodillo, a mentalidade procoche da cidadanía... Máis están demostrando que son capaces. Ogallá manteñan a forza, salven o seu entorno de vida, e de paso, ecosistemas coma o do Rego Barxa.

Todas as fotos desta entrada foron feitas no entorno do Rego Barxa, nas Relfas. Cedo todos os dereitos de reproducción destas imaxes, coa única condición que o uso sexa para informar do perigo que corre este entorno, ou para reivindicacións contra o vial OP010.

Para ver outras zonas polas que pasa enriba o vial, ver aquí.

Publicacións populares deste blog

VigoHistórico

Durante os anos 2019, 2020 e 2021, estiven colaborando activamente coa asociación Vigo Historico.  Este colectivo tiña o noble  (pero complicado) fin de tentar evitar a construcción dun tunel baixo a porta do Sol, en pleno casco vello de Vigo. Fago nesta entrada unha pequena recopilación de fotos e debuxos que serviron para poner en valor os espazos que se ian estropear. Os debuxos son bastante simples, moit@s nen@s pintan mellor ca min.  Pero lembroos con cariño Tampouco me vou parar a explicar o absurdo do túnel, porque xa está explicado na páxina desta asociación. Ademáis, o tempo se encargou de demostrar que non é necesario para convertir an zona  en peonil. O túnel foi adiante. Non se logrou o obxectivo. Porén, na miña opinión, a  gran victoria de VigoHistórico foi concienciar a cidadanía sobre o patrimonio vigués, e poner en valor o paseo de Alfonso. De xeito que a corporación non lle quedou outra que modificar o trazado do túnel e levalo ata Torreced...

Amanece en Rodas

Unha das cousas que máis me gusta de ir acampar a Cíes é poder pasear pola praia de Rodas ao amencer, mentres o sol levanta detrás de terra firme.   Sempre me merece a pena o madrugón para poder velo. Ainda que haxa veces que despóis do paso volto a durmir. A derradeira vez que o fixen, ademáis, non había ninguen na praia.  E solo un barco fondeado. Tamén é certo que o día anterior houbera temporal.  Imaxino que eso lle quita á xente as ganas de ir a Cíes. Sendo así, queda a sensación de que pagou a pena sufrir a choiva e o vento o día anterior. Ter o premio de un amencer en Rodas en soidade.

Cartagena

  Esta vila do caribe colombiano foi das que máis me gustou do pais.  Vese chea de vida, e non só polo turismo.  Mestura de forma colorida o moderno (e non tan bonito) skyline típico américano con casas tipo coloníais. Forte San Felipe É esta derradeira zona a que se visita, e na que eu estiven. Skyline Ten bastante relevancia. É a segunda cidade en actividade económica de Colombia.  Foi capital do pais na época do control hispano, e sempre foi un departamento a ter en conta. Cando chove en Cartagena O asentamento non ten unha historia moi longa (bueno, ou si, pero solo se conta dende que chegaron os españois). Pero ainda así é ben intensa.  Impresionoume a batalla contra os ingleses na que os españois colonos rexeitaron a invasión.   Din que de non ter repelido aquel ataque, gran parte de américa latina hoxe en día falaría inglés.   Tal era a importancia de Cartaxena.   Daquela batalla quedou como recordo un impresionante forte, o castelo de San ...

Ortigueira e arredores

Antes,  Ortigueira era coñecida polo seu festival. Agora,  coñecese polo seu festival, e por un banco. Porén,  Ortigueira e arredores sempre tiveron moito máis. Loiba Fuciño do Porco Luz do Norte Estaca de Bares Septentrional Herbeira Garita 613 metros sobre o nivel do mar Estrada DP-2205   Fotos tomadas en O Vicedo, Mañón, Ortigueira e Cariño.

Illa de Mallorca

Entre os ariscos cabos do norte e a apacible costa do sur, Mallorca ten unha gran variedade de paisaxes Augas turquesas, calas pequenas como a des Moro, areais grandes como Es Trenc, Campos, muiños, pobos autóctonos que ainda resisten inexpugnables ao especulador invasor, cantís como os de Formentor, as montañas da Tramuntana, o barrio histórico de Palma...  Caló des Moro Cabra salvaxe mallorquina Far des Cap de ses Salines Cap de Ses Salines Llombards Cala Mondragó Treboada sobre Pollença Embarcadoiro de Cala S'Almunia Almendros Es Trenc Estas fotos son de Marzo, coincidindo ademáis con temporal e tormentas. Augas revoltas e praias cubertas de picas de piñeiro. Non reluce tanto como no vran. pero é moito máis tranquilo. Probablemente semelle máis á Mallorca verdadeira.